Τρίτη, 23 Αυγούστου 2011 στις 12:29 π.μ. Αναρτήθηκε από Spyridontas 0 Comments

(text in english follows the photo)

Υπάρχει φως για την Desmosedici; Και δεν εννοώ προβολείς για την DesmosediciRR. Φέτος οι εργοστασιακοί της αναβάτες έχουν μόλις από ένα βάθρο, και αυτό από ατυχίες των υπολοίπων.
Οι δυσκολίες δεν είναι άγνωστες στην ομάδα της Ducati. Πρωτοεμφανίστηκαν στο motogp το 2003 κερδίζοντας τον αγώνα της Βαρκελώνης. Ακολούθησαν δυο δύσκολες χρονιές. Το 2004 ήταν χρονιά μεγάλων αλλαγών στη μοτοσυκλέτα και οι καλύτερη επίδοση ήταν δυο τρίτες θέσεις στους δυο τελευταίους αγώνες, ενώ το 2005 ξεκίνησε η συνεργασία με ην Bridgestone. To 2006 ίσως να ήταν η χρονιά του Capirossi αν ο Gibernau δεν έπαιζε bowling με τις μοτοσυκλέτες των υπολοίπων στον αγώνα της Βαρκελώνης. Και από το 2007 ξεκινά η εποχή των 800 και του Stoner.
Η κατάσταση φάνηκε δύσκολη από την πρώτη στιγμή που ανέβηκε ο Rossi στην μοτοσυκλέτα. Αρχικά η ομάδα δεν άλλαξε τίποτε και προσπαθούσε να δει τις αντιδράσες της μοτοσυκλέτας στις ρυθμίσεις. Ακολούθησε η πρώτη αλλαγή στο μπροστινό κομμάτι του πλαισίου, η μετατροπή της GP12 σε 800άρα και στο Brno φάνηκε κάτι να αλλάζει. Η GP11.1 δεν είχε πια τη χάρη της μπετονιέρας στις στροφές ούτε όμως και της μπαλαρίνας..ακόμη.
Τι φταίει λοιπόν στην Desmosedici του 2011; Μήπως οι αναβάτες; Από τους έξι οι τρεις είναι παγκόσμιοι πρωταθλητές και ο ένας από αυτούς πέρισυ κέρδιζε με ένα χέρι(το άλλο ήταν χτυπημένο). Μήπως τότε το ανθρακονημάτινο πλάισιο; Ίσως οι αναβάτες να μην είναι συνηθισμένοι στην αίσθηση και τις πληροφορίες που δίνει, αν και αλλάζοντας το πάχος και τη διεύθυνση των ινών μπορείς να του δώσεις τα επιθυμητά χαρακτηριστικά. Μήπως τότε η αρχιτεκτονική του πλαισίου; Ίσως το ότι ο κινητήρας είναι το μεσαίο τμήμα του πλαισίου να επηρρεάζει τον τρόπο που η μοτοσυκλέτα αποσβαίνει τις ταλαντώσεις υπο κλίση αλλά αυτό δεν σχετίζεται εύκολα με τις παρατηρήσεις των αναβατών για το μπροστινό ελαστικό. Ο μεν Rossi παραπονιέται ότι δεν μπορεί να το ζεστάνει, ο δε Capirossi ότι δεν υπάρχει καμμία αίσθηση. Και αν αποφασίσεις να το εμπιστευθείς χάνεις ξαφνικά το μπροστινό. Mήπως είναι η διάταξη του κινητήρα; Ο V-4 των 90 μοιρών έχει μεγαλύτερο μήκος από τις άλλες διατάξει και αυτό επηρρεάζει την κατανομή των μαζών. Ο Preziosi λεει πως υπάρχουν ακόμη περιθώρια να έρθει πιο μπροστά ο κινητήρας. (αναλυτικά το τι μπορεί να φταίει εδώ.)
Και ο Stoner; Ο Preziosi δήλωσε στο περιοδικό GPWeek (τεύχος 119) ότι ο Stoner θα ήταν ταχύτερος με αυτή τη μοτοσυκκέτα , και αν όχι θα ήταν πιο ασφαλής. Ο μηχανικός του δήλωσε στο motomatters ότι Stoner έχει απόλυτη πίστη στο μπροστινό ελαστικό και το πιέζει πολύ στα φρένα, κρατώντας τα υπό κλίση και συνεχίζει να το πιέζει με την ταχύτητα με την οποία στρίβει. (Αν θέλετε να δείτε τον Stoner σε ποοοολύ αργή κίνηση δίτε το βίντεοπαρακάτω).
Η Ducati όμως είναι πλέον στη μετά-Stoner εποχή, και ενώ ήταν η πρώτη που παρουσίασε μοτοσυκλέτα για το πρωτάθλημα του 2012, στις δοκιμές μετά τον αγώνα του Brno επέλεξε να δοκιμάσει τα 800άρια. Γιατί; Το πλάνο της Ducati ήταν να δοκιμάσει εξαρτήματα με μεγαλύτερο εύρος ρυθμίσεων. Δοκίμασαν ακραίες ρυθμίσεις προσπαθώντας να καταλάβουν τη μοτοσυκλέτα και πως πρέπει να κινηθούν στο μέλλον. Και το αλουμινένιο πλαίσιο; Κανένας δεν παραδέχεται επίσημα την ύπαρξη του αλλά οι ψίθυροι λένε πως είναι ένα παράλληλο πρόγραμμα, αγνωστο να έχει στόχο τη συλλογή δεδομένων ή τους αγώνες.
Για την ώρα οι μικρές αλλαγές στο λαιμό και τη θέση οδήγησης φαίνεται να έχουν αποτέλεσμα. Η είδοδος στη στροφή και η συμπεριφορά στα φρένα βελτιώθηκε, λέει ο Rossi, αλλα η υποστροφή παραμένει.



Is there any hope for Ducati? In 2011 the factory riders’ best is a third place each, mainly because others were unlucky.
Tough times are not unknown to Ducati Corse though. The 2003 motogp-rookies won in Barcelona, but two tough years followed. 2004 was a year of major modifications and they just were third in the last two races of the season, whereas in 2005 they started working with Bridgestone. In 2006 Capirossi could fight for the title but Gibernau decided to play motorcycle-bowling in Barcelona. And in 2007 is the start for 800-era and also Stoner.
When Rossi rode the Desmosedici in the Valencia test last year things looked tough. The team continued to work on the bike by adjusting. New frame parts made things a just easier and then the destroke GP12 appeared as the GP11.1, but the new revision still had bugs. Maybe it should be the GP12beta. Then in Brno something did change. The bike had lost the cement-mixer grace but it was not exactly “there”.
So what is wrong with the Desmosedici? Is it the riders? Well from the six of them the three are world champions and one of them was winning riding the Yamaha with a single arm (the other one was not tied but hurt). So is it the carbon-fibre frame? It could give feedback different than the one the riders are used to, but you can change the fibres direction and the width and it can behave anyway the engineer wants it to be. Could it be the frameless architecture then? Having the engine as a stressed member could affect the way the bike behaves in turns. Well this does not explain the lack of feel from the front tire. Rossi complains that he is not able to put some heat on it, and Capirossi says there is no feeling. And if you decide to trust it you lose the front. Is it the engine layout? The L-shaped engine is long and could affect the weght distribution but Preziosi says they still have options in moving the engine. (You can read an in depth analysis here).
So what about Stoner? Preziosi in the said in the GPWeek magazine (119) that stoner could be faster in the bike, and if not he would be safer. Stoner’s mechanic said in motommaters.com that he trusts the front tire and he breaks hard, he trail-breaks nad he continues to put pressure on it by keeping a high corner speed. (Check out Stoner in super slow motion in the video which follows.
But the Stoner-era is over for Ducati, and even they were the first to test a 2012 motogp bike, they kept testing the 800s in the Brno test. Well was testing parts with a greater range of adjustments and they were able to try extreme solution in a quest to understand the bike and collect data for its evolution. And what about the aluminum frame? Nobody admits officially its existence but whispers say it is a parallel-running project.
What is for sure is that after the changes in the headstock and in Rossi’s riding position corner entry and braking have improved but the understeer remains.

0 Responses so far.

Δημοσίευση σχολίου

    Followers