Η λέξη ετυμολογικά προέρχεται από τη γαλλική λέξη motocyclette, αρα λαμβάνοντας υπόψη ότι η ορθογραφία των ξένων λέξεων είναι η απλούστερη όταν προσαρμόζονται στην ελληνική, το σωστό είναι "μοτοσικλέτα".
Πόση απλοποίηση μπορεί όμως να δεχτεί κάποιος αν λάβει υπόψη του την ετυμολογία της γαλλικής λέξης; Η λέξη motocyclette είναι σύνθετη και το δεύτερο συνθετικό της -cyclette προέρχεται με τη σειρά του από την ελληνική λέξη κύκλος. Όπως γράφουμε λοιπόν δίκυκλο, γράφουμε και μοτοσυκλέτα.
(Για περισσσότερη αναζήτηση και προβληματισμό μπορείτε να ξεκινήσετε από εδώ)
(english text follows the photo)
Οι σταγόνες της ντροπής
Δεν ήταν η πρώτη φορά που έβλεπα ότι είχε στάξει λάδι από την αυτού εξοχότητα του, και αυτός ήταν ο ένας λόγος που δεν ανησύχησα. Ο άλλος ήταν η βεβαιότητα μου για τον εντοπισμό του σημείου της διαρροής. Ο κινητήρας είχε “δουλευτεί”, υπήρχαν ίχνη λαδιού στο αριστερό καπάκι του, θεώρησα ότι η διαρροή προήλθε από το σωληνάκι που επιστρέφει τις αναθυμιάσεις στο φιλτροκούτι.
Μια Τρίτη απόγευμα λοιπόν -είμαι παραδοσιακός τύπος και η παράδοση λέει Κάθε Τρίτη Μάστορα, άντε και Τετάρτη- και ενώ έχω πάει να αλλάξω λάδια -κάθε 5000χλμ, παραδοσιακά συχνότερα από το προβλεπόμενο- λέω στο μάστορα για τη διαρροή. Αυτός φεύγει για λίγο και εμφανίζεται με ένα φακό στο ένα χέρι και ένα κλειδί στο άλλο (όχι γαλλικό). Υπαίτιος της διαρροής ήταν ο OIL-PRESSURE SWITCH LC8 (Ρ/Ν: 60038091100), ο οποίος βρίσκεται στην κεφαλή του μπροστινού κυλίνδρου. Στο σημείο εκείνο είναι σφιχτά τα πράγματα, γιαυτό και ο φακός. Σήμαινε επίσης ότι θα έπαιρνα τη μοτοσυκλέτα μου την επόμενη ημέρα. Και Τετάρτη στο Μάστορα λοιπόν. Έτσι, πήρα το κλειδί από το άλλο χέρι, ανέβηκα στο -τζιτζί- παπί που ευγενικά μου παραχώρησε ο μάστορας και στη διαδρομή για το σπίτι είχα την ευκαιρία να εκτιμήσω την ποιότητα κύλισης της Κοντέσας . Συγκριτικά τζιπί και βάλε, αλλά αυτό είναι μια άλλη ιστορία.
Στο επόμενο επεισόδιο: Προσέχουμε για να έχουμε και φορτίζουμε για να μη μείνουμε..
It was not the first time noticing oil drops on the garage floor below his excellence and this was one reason it did not worry me. The second reason was my certainty about the leak origin. Before parking the bike I had a proper “go” on it and there were oil traces on the left engine casing, so I assumed they came from the hose returning the oil vapor to the airbox.
Motorcycle humor has it that (in the hellenic language) KTM stands for Every Tuesday to Mechanic, so a Tuesday afternoon I went to the shop for an oil change -every 5000km, sooner than the manual's instructions- and have the leak checked. The mechanic listens and instead of replying he leaves and returns holding a torch and a key. My SD was leaking from the OIL-PRESSURE SWITCH LC8 (Ρ/Ν: 60038091100), which rests in the front cylinder's head. You can see much around there so that was the torch about. The key was about riding a moped home as I would get my bike the following day. It could be worse though, like picking it up on Thursday ..
(Text in english follows the video)
To GaugeFace™ μετατρέπει το iPhone (ή το iΡod) σας σε πολυόργανο για τη μοτοσυκλέτα σας. Πέρα από το να φορτίζει την συσκευή στην οθόνη προβάλλονται η ταχύτητα, οι στροφές και η θερμοκρασία του κινητήρα, η σχέση στο κιβώτιο και η λειτουργία των φλας. Η εφαρμογή αφορά τα μοντέλα της Harley-Davidson, αν και πιστεύω πως δεν θα αργήσει να εμφανιστεί κάτι αντίστοιχο για supersport μοτοσυκλέτες. Αν υποθέσουμε πως ένα smartphone θα μπορεί να συνδυάζει τα παραπάνω με στοιχεία από το GPS, κλίση από τα επιταχυνσιόμετρα αλλά και να τραβά βίντεο της βόλτας θα γίνεται πανικός στα μοτο-στέκια για ένα φορτιστή! Εφαρμογή μοιρογνωμονίου υπάρχει για κάποια μοντέλα της Nokia , όπως και εφαρμογές καταγραφής δεδομένων GPS όπως το RaceChrono . Επιτέλους ο Κοντορεβυθούλης θα μπορέσει να φάει το ψωμάκι του σήμερα το βράδυ..
(Το GaugeFace™ το βρήκα στο motoblog)
Fairy Tale gadgets
The GaugeFace™ is an application that transforms
your iPhone (or iPod) into a digital gauge for your Harley-Davidson. Using the diagnostics port you get speedo, tach,engine temp, gear indicator and signal indicator and charge your iPhone or iPod touch. Now imagine that you plug your smartphone in your supersport bike and you get also GPS and lean angle datalogging, and video of your ride! That is not far away I guess. There are GPS dataloggers available for smartphones, eg the RaceChrono . Little Thumbling can eat his bread roll tonight..
(GaugeFace™ via motoblog)
(Text in english follows the 2nd photo)
Αν προσέξεις τις λεπτομέρειες, σε ξενίζουν διάφορα στην desmosedici της φωτογραφίας (η διαδρομή της εξάτμισης, το ψαλίδι, το πηρούνι για να αναφέρω τα πιο φανερά)
Αν σκεφτείς όμως ότι πρόκειται για project bike βασισμένο σε Monster S4 το σαγόνι μένει ανοικτό για το επίπεδο της δουλειάς. Επιπλέον αν υπολογίσεις και το ότι δεν πρόκειται για μια μοτοσυκλέτα που τη βλέπεις στο δρόμο είναι πολύ πιθανό η κατασκευή της να βασίστηκε στο αφισάκι του τοίχου. Απίθανος ο τύπος. Περισσότερα στην σχετική ιστοσελίδα του 916bruno
More than 1500 Desmosedicis out there
If you look for the details in the first photo (fork, swing arm and exhaust to name a few) this desmosedici looks suspicious. But the second photo solves the mystery as what we are looking at is a project-Desmosedici based on a Monster S4. If you consider that you don't bump on Desmosedicis every day, it is likely that this cool project was based on the poster behind it. Great job. And if you think building the 1501st desmosedici was easy just check 916bruno's photostreams. Sublime
Το κέφι δεν είναι αποκλειστικότητα της πιτσιρικαρίας (και ας είναι λίγο πιο παλιό το βίντεο)
Χρόνια Πολλά Valentino Rossi!
Είναι αυτή η εποχή του χρόνου όπου τα “κακομαθημένα” του ειδικού τύπου επισκέπτονται τις ανα τον κόσμο πίστες για να πάρουν μια γεύση από τις σπορ μοτοσυκλέτες της νέας σοδειάς, αυτής που παρουσιάστηκε στα σαλόνια του φθινοπώρου. Αν όμως ψάξεις να βρεις έστω και μια φωτογραφία από τη νέα δημιουργία της MV Agusta σε κίνηση θα βρεις μόνο από τις μοτοσυκλέτες των δοκιμών. Και αυτό γιατί η τρικύλινδρη F3 δεν θα εμφανιστεί στις βιτρίνες πριν από το φθινόπωρο.
Θα εμφανιστεί όμως; Είναι μια απορία που έχει σχέση με τα οικονομικά της εταιρείας. Ο Castiglioni αγόρασε πίσω την MV Agusta τον Αύγουστο του 2010 για 3 ευρώ από την Harley-Davidson, η οποία με τη σειρά της την είχε αγοράσει για 108 εκατομμύρια $ , ενώ το 2006 η Proton την είχε πουλήσει σε έναν ιταλικό επενδυτικό όμιλο για 1 ευρώ! Η Harley-Davidson μπορεί να ανέλαβε το κόστος εξέλιξης της F3 αλλά η καθυστέρηση ίσως να οφείλεται στο κόστος παραγωγής. (Θυμίζω βέβαια ότι το KTM RC8 το είδαμε ως πρωτότυπο το 2003 και στις βιτρίνες 5 χρόνια μετά).
Η MV Agusta F3 είναι φτιαγμένη από το υλικό των ονείρων. Με εμφάνιση σμιλεμένη πάνω στις γραμμές της εικονικής F4, η F3 είναι μια μοτοσυκλέτα που προχωρά και πέρα από την εμφάνιση. Με έναν πολύ συμπαγή σε διαστάσεις τρικύλινδρο κινητήρα 675κ.εκ. , συστήματα traction control και anti-wheelie (πρωτιά στην κατηγορία) και με στροφαλοφόρο άξονα που περιστρέφεται με φορά αντίθετη των τροχών! Αυτή η μοτοσυκλέτα θα είναι ο ορισμός της ελαφριάς αίσθησης και των σφιχτών γραμμών!
Ελπίζω πως θα είναι η μοτοσυκλέτα που θα βάλει την MV Agusta για τα καλά στο χάρτη. Ας μην ξεχνάμε ότι ο Castiglioni έκανε το ίδιο στη Ducati με την 916 και είχε και τότε κοντά του τον Massimo Bordi.
Και από τιμή; Ε, μάζευε από τώρα, μέχριτο φθινόπωρο έχεις χρόνο. Αν σκεφτείς όμως πως η Brutale 920 πωλείται στην Ιταλία για 11.990 ευρώ έχουμε ελπίδες για κάτι καλό..